Investīciju prioritāte:
2 PO zaļāka un noturīgāka Eiropa ar zemām oglekļa emisijām, kurā notiek pāreja uz bezoglekļa ekonomiku neto izteiksmē, veicinot taisnīgu pārkārtošanos uz tīru enerģiju, “zaļās” un “zilās” investīcijas, aprites ekonomika, klimata pārmaiņu seku mazināšana un pielāgošanās tām, risku novēršana un pārvaldība un ilgtspējīga mobilitāte pilsētvidēs;
Projektā mērķu, aktivitāšu un sasniedzamo rezultātu kopsavilkums (LV):
ES piešķirtā prioritāte ilgtspējīgai mobilitātei pilsētās rada daudzas sekas. Viena no tām ir nevienlīdzīgā ietekme uz nelabvēlīgā situācijā esošiem pilsoņiem; ko vēl vairāk pasliktina Ukrainas kara radītais spiediens uz valstu finansēm. Galvenie izaicinājumi valsts iestādēm ir: * bezdarbnieki / maznodrošinātas ģimenes, kuru sociālo dzīvi ietekmē finansiālo iespēju trūkums izmantot jebkuru sabiedrisko transportu. * cilvēku nespēja atļauties iegādāties automašīnu vai maksāt par taksometru, uber vai citiem mikromobilitātes veidiem var izraisīt turpmāku sociālo atstumtību. * to bērnu sociālā atstumtība, kuri nevar apmeklēt skolu vai sabiedriskās aktivitātes un pasākumus (sporta aktivitātes, skolas ekskursijas, klasesbiedru ballītes, saviesīgas tikšanās). * Maznodrošinātie, kuri savu velosipēdu izmanto kā galveno pārvietošanās līdzekli, un viņu finansiālā nespēja saremontēt velosipēdu rada šķēršļus ikdienas dzīves funkcijām, piemēram, došanās uz darbu vai iesaistīšanās sabiedriskās aktivitātēs. Kā mazināt ilgtspējīgu pilsētu mobilitātes sistēmu neparedzētās sekas un tādējādi samazināt “mobilitātes nabadzību” un nodrošināt, ka visiem iedzīvotājiem ir pieejami būtiski pakalpojumi? INCLUDE vispārējais mērķis ir padarīt pieejamu mobilitāti visiem, tādējādi nodrošinot, ka pāreja uz ilgtspējīgu mobilitāti pilsētās notiek godīgā veidā, nevienu neatstājot novārtā. INCLUDE konsorcijs ietver 4 reģionus un 5 pilsētas no visām 5 IE zonām, ko atbalsta konsultatīvais partneris. Izmantojot starpreģionālo mācību procesu, partneri koncentrēsies uz: 1) transporta pieejamību, 2) transporta pieejamību un apstākļiem 3) sociālo atstumtību un 4) sabiedrības akceptu. Tās uzlabos savus politikas instrumentus, izmantojot a) jaunus uzaicinājumus iesniegt projektus par transporta nabadzību, b) pilnībā integrējot sociāli ekonomiskos un taisnīgas pārejas pasākumus/kritērijus savās stratēģijās c) politikas pārskatīšanu, padarot “pārejas procesu” no sistēmas, kuras pamatā ir datplūsma uz sistēmu, kas skaidri izvēlas politikas mērķus un iedzīvotāju vajadzības.