Investīciju prioritāte:
2 PO zaļāka un noturīgāka Eiropa ar zemām oglekļa emisijām, kurā notiek pāreja uz bezoglekļa ekonomiku neto izteiksmē, veicinot taisnīgu pārkārtošanos uz tīru enerģiju, “zaļās” un “zilās” investīcijas, aprites ekonomika, klimata pārmaiņu seku mazināšana un pielāgošanās tām, risku novēršana un pārvaldība un ilgtspējīga mobilitāte pilsētvidēs;
Projektā mērķu, aktivitāšu un sasniedzamo rezultātu kopsavilkums (LV):
Dzīve un bizness Centrālbaltijas valstīs preču pārvadājumos (t.i., kravu pārvadājumos/kravu satiksmē) ir ļoti atkarīgi no Baltijas jūras. Transporta nozare izdala siltumnīcefekta gāzes, īpaši oglekļa dioksīdu, CO2. Preču plūsma jūrā, ostās un iekšzemē (t.i., intermodālās/multimodālās transporta sistēmas) mudina būt vides, ekonomiski un sociāli ilgtspējīgām, jo īpaši, lai samazinātu CO2 emisijas un risinātu klimata krīzi.
CO2 emisijas samazina ar "Sustainable Flow" projektu intermodālajā/multimodālajā transporta sistēmā preču plūsmā. Izstrādājam digitālo rīku “CO2 un loģistikas aktivitāšu lietotne” CO2 samazināšanas pasākumiem; turklāt tiek izstrādāta koncepcija enerģijas taupīšanai un atjaunojamās enerģijas ražošanai ostās kā multimodālo darbību mezglos. Ieviešana tiek veikta, izmantojot reālus pilotus, kas atrodas jūras un sauszemes transporta mezglos. Ir septiņi intermodālā transporta mezglu/zonu sistēmas ar CO2 samazinājumu (ostas: Rauma, FI; Pori, FI; Mariehamn, Å; Norrköping, SE; Oxelösund, SE; Tallin, EE; Rīga, LV). Projekts nodrošina lēmumu pieņemšanas rīkus ar praktiskiem risinājumiem dažādām ieinteresētajām pusēm, lai samazinātu to CO2 emisijas intermodālās/multimodālās transporta sistēmās jau projekta laikā un krietni pēc tam.
Pārrobežu sadarbība nodrošina to, ka izstrādātie instrumenti ir piemērotākie un atbilstošākie Centrālbaltijas ģeogrāfiskajiem un citiem apstākļiem. Partnerība apvieno dažādas organizācijas, lai nodrošinātu vislabākās pieejamās zināšanas, metodes un izmantojamos risinājumus. "Sustainable Flow" ir pasaulē pirmais projekts, kas koncentrējas gan uz digitālo rīku izstrādi, gan uz enerģijas ietaupījumu un atjaunojamo enerģiju, lai samazinātu CO2 emisijas transporta nozarē, īpaši jūrniecībā un ostās.
Paredzētais CO2 emisiju samazinājums ir vidēji par 10% (no bāzes 0) izmēģinājuma ostās līdz projekta beigām.