Investīciju prioritāte:
2 PO zaļāka un noturīgāka Eiropa ar zemām oglekļa emisijām, kurā notiek pāreja uz bezoglekļa ekonomiku neto izteiksmē, veicinot taisnīgu pārkārtošanos uz tīru enerģiju, “zaļās” un “zilās” investīcijas, aprites ekonomika, klimata pārmaiņu seku mazināšana un pielāgošanās tām, risku novēršana un pārvaldība un ilgtspējīga mobilitāte pilsētvidēs;
Projektā mērķu, aktivitāšu un sasniedzamo rezultātu kopsavilkums (LV):
HyTruck mērķis ir atbalstīt valsts iestādes, lai attīstītu lielajām kravas automašīnām piemērotu ūdeņraža uzpildes staciju (“HRS”, “Hydrogen-Refueling-Solutions”) tīkla attīstību, Ziemeļjūras-Baltijas “TEN-T” (“Trans-European Transport Network”) koridora austrumu daļā ar standartiem, kas ir saskaņoti pāri robežām. Rezultātā tas palīdzētu pārvarēt “vistas un olu problēmu”, ar ko saskaras MVU (mazie un vidējie uzņēmumi) un infrastruktūras nodrošinātāji. HyTruck mērķis radīt risinājumu, kas ļautu valsts iestādēm, plānojot ūdeņraža uzpildes stacijas, ņemt vērā visas atbilstošās (telpiskās, ekonomiskās, vides un tehnoloģiskās) dimensijas. HyTruck izstrādās rīkus telpiskās attīstības koncepciju izstrādei, norādot ūdeņraža uzpildes staciju optimālo atrašanās vietu lieliem kravas automobiļiem, ņemot vērā transporta plūsmas, zaļo H2 piegādi, citus klientus un sektorus, kas izmanto H2 (piemēram, rūpniecību vai mājokļus) izvēlētajiem izmēģinājuma reģioniem. Projektā tiks izstrādāti modeļi tehnoloģiski ekonomiskās un vides ietekmes novērtēšanai. (Jautājumi novērtēšanai: No kurienes nāk ūdeņradis? Vai izvēlēties importēto ūdeņradi vai elektrolīzēt to vietas? Vai izvēlēties šķidro vai gāzveida ūdeņradis? Par kādu cenu, vietējā ūdeņraža ražošana, var palielināt Baltijas jūras reģionu Eiropas Savienības (BJR ES) valstu ģeopolitisko neatkarību?) HyTruck pievērsīsies arī “HRS” attīstības biznesa pusei, kas nodrošinās katra atsevišķa “HRS” kapitālizdevumu un darbības izdevumu aprēķinus, kā arī nepieciešamās bāzes jaudas un paplašināšanas scenārijus. Rezultāti ietvers iepriekš minētos elementus, bet tajā pašā laikā HyTruck strādās arī pie vienotu standartu izstrādes tehnoloģiju un operētājsistēmu harmonizēšanai, lai nodrošinātu “HRS” saderību pāri robežām. Ievērojot secību “izstrādāt, izmēģināt un nodot risinājumus”, HyTruck mērķis ir nodrošināt ilgstošu ietekmi uz iesaistītajiem izmēģinājuma reģioniem. Tajā pašā laikā visi risinājumi ir izstrādāti tā, lai tie būtu pārnesami uz mērķa grupām ārpus HyTruck partnerības.