Programmas nosaukums:
Baltijas jūras reģiona programma
UK lēmuma datums:
13.11.2024
Investīciju prioritāte:
2 PO zaļāka un noturīgāka Eiropa ar zemām oglekļa emisijām, kurā notiek pāreja uz bezoglekļa ekonomiku neto izteiksmē, veicinot taisnīgu pārkārtošanos uz tīru enerģiju, “zaļās” un “zilās” investīcijas, aprites ekonomika, klimata pārmaiņu seku mazināšana un pielāgošanās tām, risku novēršana un pārvaldība un ilgtspējīga mobilitāte pilsētvidēs;
Programmas prioritāte:
3.Klimata neitrālas sabiedrības
Projekta nosaukums:
H2-Atvasinājumi@BaltijasJūrasOstas
Projekta nosaukuma saīsinājums:
H2Deri@BSP
Kopējais projekta partneru skaits:
15
Piešķirtais programmas finansējums projektam, EUR:
2286687.36
Kopējais projekta budžets, EUR:
2858359.2
Projektā mērķu, aktivitāšu un sasniedzamo rezultātu kopsavilkums (LV):
Jūras degvielas, ar zemu vai nulles oglekļa saturu, izmantošana BJR ir atkarīga no spējas apstrādāt H2 atvasinājumus (metanolu, amonjaku) jūras ostās. Stratēģijas, plānošanas un rīcības ostu departamention un iestādēm, termināļu operatoriem, jūras degvielas un enerģijas piegādātājiem trūkst zināšanas, instrumenti un stratēģijas, lai paātrinātu nepieciešamos
sagatavošanās darbus.
Ir nepieciešamas H2-atvasinātjumu tirgus prognozes, tehniski ekonomiskie modeļi, lai lemtu par investīcijām, piemērotas bunkurēšanas iekārtas un piestātņu kartējumi. Ostu pārveidošanai ir nepieciešami pielāgoti ostu noteikumi, tostarp pārkraušanas drošības rokasgrāmatas un piemērotas bunkurēšanas tehnoloģijas. Aprīkojumam, kas tiek izmantots metanola bunkurēšanai no kuģa uz kuģi un no kravas automašīnas uz kuģi, ir jābūt definētam un pārbaudītam, nepieciešama piemērota komunikācija ar ostasrezidentiem.
H2Deri@BSP palielinās ostu pārvalžu kapacitāti un palīdzēs veidot ciešāku sadarbību, lai kopīgi izstrādātu pierādītas koncepcijas H2 atvasinātās degvielas izmantošanai un līdz ar to iezīmētu ceļu uz veiksmīgu pāreju uz nulles emisiju energoapgādē un kuģniecībā.
Projekta risinājumi ir aktuāli visām mērķa grupām ES, un pateicoties intensīvai izplatīšanai tie būs plaši pieejami. Mērķa grupas ārpus H2Deri@BSP projekta partnerības
pielietos tā risinājumus un panāks ātru pāreju uz zaļās enerģijas piegādi uz sauszemes un uz jūras. Projekta risinājumu izmantošana palīdzēs samazināt CO2 emisijas ES reģionos un mazināt klimata pārmaiņu negatīvās sekas.
Projekts uzsākts:
01.03.2025
Projekts pabeigts:
29.02.2028
Projekta partneri
Partnera statuss | Partnera nosaukums | Partnera valsts | Plānošanas reģions | LV partnerim piešķirtais programmas finansējums, EUR | LV partnera nacionālais līdzfinansējums, EUR | Kopā, EUR |
---|
Vadošais | Port of Hamburg Marketing Registered Association | Vācija | .N/A | 420000 | 105000 | 525000 |
Iesaistītais | AS ALEXELA | Igaunija | .N/A | 158048 | 39512 | 197560 |
Iesaistītais | Port of Helsinki Ltd | Somija | .N/A | 135044.8 | 33761.2 | 168806 |
Iesaistītais | Port of Kiel | Vācija | .N/A | 58240 | 14560 | 72800 |
Iesaistītais | Ventspils brīvostas pārvalde | Latvija | Kurzemes | 197871.36 | 49467.84 | 247339.2 |
Iesaistītais | Association of German Seaport Operators | Vācija | .N/A | 159200 | 39800 | 199000 |
Iesaistītais | Port of Tallinn | Igaunija | .N/A | 160525.44 | 40131.36 | 200656.8 |
Iesaistītais | Gasum Ltd | Somija | .N/A | 197792 | 49448 | 247240 |
Iesaistītais | Mabanaft GmbH & Co. KG | Vācija | .N/A | 58240 | 14560 | 72800 |
Iesaistītais | Hamburg Port Authority | Vācija | .N/A | 98528 | 24632 | 123160 |
Iesaistītais | Port of Esbjerg | Dānija | .N/A | 126397.44 | 31599.36 | 157996.8 |
Iesaistītais | IVL Swedish Environmental Research Institute | Zviedrija | .N/A | 160000.32 | 40000.08 | 200000.4 |
Iesaistītais | Lindholmen Science Park AB | Zviedrija | .N/A | 96000 | 24000 | 120000 |
Iesaistītais | Port of Luleå | Zviedrija | .N/A | 80000 | 20000 | 100000 |
Iesaistītais | SE Klaipeda State Seaport Authority | Lietuva | .N/A | 180800 | 45200 | 226000 |