Sievietes tiešsaistē – digitālā mārketinga apmācība imigrantēm no Ukrainas Latvijā un Igaunijā

Programmas nosaukums:
Centrālā Baltijas jūras reģiona
UK lēmuma datums:
08.06.2023
Investīciju prioritāte:
PO4 (i) Uzlabot darba tirgu efektivitāti un iekļaujošo raksturu un piekļuvi kvalitatīvām darbvietām ar sociālās infrastruktūras attīstības un sociālās ekonomikas veicināšanas starpniecību
Programmas prioritāte:
3. Uzlabotas nodarbinātības iespējas; 6. Uzlabotas nodarbinātības iespējas darba tirgū
Projekta Nr.:
CB0400204
Projekta nosaukums:
Sievietes tiešsaistē – digitālā mārketinga apmācība imigrantēm no Ukrainas Latvijā un Igaunijā
Projekta nosaukuma saīsinājums:
Women Online
Kopējais projekta partneru skaits:
2
Piešķirtais programmas finansējums projektam, EUR:
170775.42
Kopējais projekta budžets, EUR:
213469.28
Projektā mērķu, aktivitāšu un sasniedzamo rezultātu kopsavilkums (LV):
Projekts risinās to sieviešu imigrantu no Ukrainas bezdarba problēmu, kuras Latvijā un Igaunijā ieradās bēgļu gaitās, kas ir kopīgs izaicinājums abām valstīm. Baltijas valstu ekonomikas Covid-19 uzliesmojums skāra visvairāk ES un joprojām nav pilnībā atkopušās. Pandēmijas laikā privātajiem uzņēmumiem piemērotie ierobežošanas pasākumi izraisīja uzņēmumu darbības pasliktināšanos un bankrotus vairākās nozarēs. Situāciju pasliktināja Krievijas un Ukrainas kara ekonomiskās sekas. Šie faktori negatīvi ietekmēja darba tirgu un palielinājās konkurence darba meklētāju vidū. Sievietes imigrantes no Ukrainas šādos apstākļos cieš vairāk nekā citas sabiedrības grupas un ir īpaši pakļautas ekonomiskās atstumtības riskam. Daudzām ir grūti izturēt konkurenci ar vietējiem iedzīvotājiem, Latvijas un Igaunijas pilsoņiem, kuri, protams, labi pārzina personāla atlases procesu savās mītnes zemēs un spējuši atbilstoši pielāgot savu profesionālo profilu. Ukraiņu sievietēm, kuras rūpējas par bērniem vai gados vecākiem radiniekiem, ir vēl mazāk iespēju iekļauties darba tirgū, jo viņas bieži vien nespēj strādāt pilnu un/vai noteiktu darba laiku. Turklāt atsevišķām profesijām, piemēram, juristiem un ārstiem, ir nepieciešama valstij atbilstoša izglītība un pieredze, kas daudziem Latvijas un Igaunijas ukraiņiem kļūst par nepārvaramu šķērsli. Jaunienācēji parasti jūtas nedroši, viņiem trūkst pašpārliecinātības un saskaras ar finansiālām problēmām. Kopīgu pārrobežu sadarbības iespēju veido pārkvalificēšanās profesijai, kas šobrīd ir pieprasīta darba tirgū un kurai ir turpmākas izaugsmes potenciāls; proti – "Digital Marketer". Tāpēc projekta vispārējais mērķis ir izstrādāt un vadīt Digitālā mārketinga apmācību kursu “Sievietes tiešsaistē” mērķa grupu pārstāvēm, lai paaugstinātu viņu konkurētspēju darba tirgū un dotu iespēju iegūt darbu. Kurss ilgs 5 mēnešus, sastāvēs no 88 mācību stundām un ietvers 10 pārrobežu seminārus (5 klātienes un 5 tiešsaistē) un 3 pārrobežu tiešsaistes meistarklases, un tas tiks īstenots divas reizes: 1. kārtā un 2. kārtā. Semināru laikā apmācāmie apgūs un praktizēs, kā izstrādāt mārketinga stratēģijas un pārvērst tās konkrētās darbībās saskaņā ar pārdošanas procesu principiem, radīt ietekmīgu vizuālo un teksta saturu, reklamēt produktus un pakalpojumus sociālajos tīklos, uzsākt e-pasta kampaņas, tostarp automatizētās, izveidot vienkārša tīmekļa lapa, izmantojot bezmaksas vietņu veidotājus, optimizēt saturu meklētājprogrammām (SEO) un izveidot reklāmu Google tīklā, uzraudzīt un analizēt mārketinga pasākumu efektivitāti piesaistīto klientu un sasniegto pārdošanas apjomu ziņā un atjaunināt tos, lai sasniegtu labākus rezultātus, un aprēķinātu budžetu mārketinga aktivitātēm. Sākot ar kursu 3. mēnesi, dalībnieki tiks apmācīti, kā atrast potenciālos darba devējus, vērsties pie viņiem ar piedāvājumu un pārliecinoši prezentēt savas spējas, atbildēt uz iespējamiem jautājumiem. Kursu pēdējā mēnesī praktikantiem būs četru nedēļu darba prakse pie dažādiem darba devējiem. Pasākumu laikā veiktie vingrinājumi tiks apkopoti Mācību materiālu rokasgrāmatā. Projekta teritorija ir Zemgale, Rīga un Rīgas reģions Latvijā un Ziemeļ-Igaunijas reģions Igaunijā.
Projekts uzsākts:
01.01.1970
Projekts pabeigts:
01.01.1970

Projekta partneri

Partnera statussPartnera nosaukumsPartnera valstsPlānošanas reģionsLV partnerim piešķirtais programmas finansējums, EURLV partnera nacionālais līdzfinansējums, EURKopā, EUR
VadošaisLatvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāteLatvijaZemgales97497.524374.38121871.88
IesaistītaisEesti People to PeopleIgaunija.N/A73277.9218319.4891597.4