Lauku tūrisma piedāvājums ievests Japānas tirgū



Līdz ar konferenci Japāna – vārti uz Āzijas tūrisma tirgiem Tallinā noslēdzas trīs gadu projekts CAITO, kura mērķis bija izveidot un ieviest Japānas tūrisma tirgū apvienoto Igaunijas, Latvijas un Dienvidsomijas lauku tūrisma piedāvājumu, stāsta Lauku ceļotāja pārstāve Asnāte Ziemele.

Lauku ceļotājs kopā ar partneriem no Igaunijas un Somijas tikko ir atgriezies no Japānas, kur tūroperatoru un mediju pārstāvjus seminārā iepazīstināja ar jaunāko lauku tūrisma piedāvājumu, produktu rokasgrāmatu Go Rural un pirtij veltītu brošūru Sauna brochure. Seminārs norisinājās 22.novembrī Tokijā – Latvijas vēstniecībā Japānā, kuru atklāja Latvijas, Igaunijas un Somijas vēstnieki Japānā.

«Projekta ideja radās, redzot pieaugošas izmaiņas tūristu ceļojumu izvēlē – ceļot ne tikai lielās grupās, apmeklējot galvaspilsētas un populārākos tūrisma galamērķus, bet ceļot nelielās grupās un individuāli, iepazīstot autentiskas kultūras, vēstures un dabas vērtības ārpus masu tūrisma vietām, meklējot ko īpašu un autentisku,» pauž Ziemele.

«Tajā saredzējām lauku tūrisma īsto vietu un iespēju. Japāna, kā viens no Eiropas Savienības programmas tālo tirgu izvēlēm, šķita loģisks un pamatots klientu tirgus. Projekta uzdevums bija izprast japāņu tūrisma tirgus īpatnības, radīt japāņu tūristiem piemērotu, precīzi formulētu lauku tūrisma produktu, kā arī iekarot Japānas tūrisma profesionāļu uzticību.»
 

Īpaši Japānas tirgum veidotais lauku tūrisma produkts ar saukli «Go Rural» (Baudi laukus), ir apmeklējumi un programmas lauku saimniecībās, iepazīstot lauku dzīves vidi un vērtības – tradicionālos ēdienus un to gatavošanu, rokdarbus, dabu un tradīcijas.


Projekta laikā gan mārketinga organizācijas, gan lauku tūrisma uzņēmēji ieguva nenovērtējamu praktisku pieredzi, kā pielāgot un pasniegt mūsu piedāvājumu japāņu klientiem saprotamā un pieņemamā veidā, pārvarot kultūru atšķirības. 

Kā skaidro Ziemele, «CAITO projekts mūsu pašu lauku uzņēmējiem licis kļūt par profesionāļiem, plānojot sniegto pakalpojumu, nosaukt tos precīzi un izpildīt tos, kā solīts reklāmā. Iemācoties atvērt Japānas durvis, daudzi tālie tirgi mums ir kļuvuši saprotamāki, mākam tos uzrunāt. Iemācoties atvērt Japānas durvis – daudzi tālie tirgi mums ir kļuvuši saprotamāki, mākam tos uzrunāt. Viss piedāvājums ir apkopots nupat iznākušajā lauku tūrisma produkta rokasgrāmatā GO RURAL, kas ik gadu ticis atjaunināts un papildināts, mācoties no pieredzes un sekojot pieprasījumam. 2020. gada rokasgrāmata ir pieejama ikvienam pdf formātā Japāņu un angļu valodā»

Kopš 2015. gada Japānas tūristu skaits uz Latviju ir pieaudzis par 70%. 2018. gadā viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoto personu skaits no Japānas sasniedza 29 534 (avots: CSP publicētais Statistisko datu krājums „Tūrisms Latvijā 2019”). Šajā izaugsmē ir arī CAITO projekta ieguldījums.

Kontaktinformācija:

Asnāte Ziemele
LLTA „Lauku ceļotājs”
T: 29285756

Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības un Eiropas Reģionālā attīstības fonda Centrālās Baltijas programmas atbalstu projekta "CAITO - Meta cluster for attracting the Japanese tourism market" ietvaros http://caitoproject.eu/.